Helpdesk szolgáltatások
(cikkszám: FORRAS212010, FORRAS212011, FORRAS212012, FORRAS212013,
FORRAS212014, FORRAS212015, FORRAS212016, FORRAS212017)
A Helpdesk szolgáltatás lehívása
Ajánlattevőnek a Helpdesk szolgáltatások lehívását két különböző konstrukcióban (Forrás felhasználószám vagy Helpdesk felhasználószám alapján) kell biztosítania. A két konstrukciónak vegyes alkalmazása nem megengedett.
a) Egyéni Helpdesk szolgáltatás - Forrás felhasználószám alapján fizetendő Helpdesk konstrukció
(cikkszám: FORRAS212010, FORRAS212011, FORRAS212012)
Az egyéni Helpdesk szolgáltatás rendelési mennyiségét a csatlakozó intézmények Forrás rendszerben regisztrált felhasználóinak a száma határozza meg.
A Helpdesk szolgáltatás keretében megoldandó szakmai feladatok:
Távoli szervereléréssel támogatott szakmai feladatok az intézmények WebHelpdesken bejelentett igényei alapján:
- A Forrás rendszer valamennyi modulja folyamatos működésének támogatása, használatával kapcsolatos hibák, problémák, konzultációs igények megoldása, megválaszolása.
- Évzárás szakmai támogatása:
- pénzügyi analitika zárásának szakmai támogatása (kötváll korrekciók, kötváll zárások és kötváll átforgatás támogatása);
- folyószámla egyeztetések szakmai támogatása (vevő, szállító/szolgáltató, kötváll);
- pénzügyi analitika és főkönyvi könyvelés adatainak egyeztetésében, mérlegtételek alátámasztásában szakmai támogatás tételes, analitikus listákkal (vevő, szállító/szolgáltató); o kötelezettségvállalással terhelt előirányzat-maradvány alátámasztásában szakmai támogatás tételes listákkal;
- készlet analitika zárásának szakmai támogatása (mennyiségi zárás, értékbeni zárás, főkönyv – analitika egyezőségének vizsgálata);
- eszköz zárás szakmai támogatása (értékcsökkenés elszámolása, 0-ra íródott eszközök átsorolása, állományváltozások, átsorolások főkönyvi feladása, főkönyv – analitika egyezőségének vizsgálata);
- előirányzati és teljesítési, valamint mérlegszámlák zárásának szakmai támogatása;
- nyitás-zárás szakmai támogatása az egyéb szakmai modulokba;
- szakmai támogatás, igény szerinti analitikus listák paraméterezése beszámoló űrlapokhoz, kiegészítő melléklethez.
- Évnyitás szakmai támogatása:
- az új költségvetési év iktatókönyveinek, pénzügyi kartonjainak, bizonylattömbjeinek, könyvelési időszakainak megnyitása;
- szakmai támogatás nyitó adatok generálásához.
- Archiválás, számlatükör és egyéb törzsváltozások átvezetése:
- tárgyév kialakításának megfelelően az új év adatbázisainak létrehozása,
- tárgyév kialakításának megfelelően az új év adatbázisainak beállítása, paraméterezése;
- adatok áttöltése;
- jogszabályi vagy belső információs igény, szervezeti felépítés változásából adódó törzsmódosítások átvezetése a tárgyévi adatbázisból az új évi törzs és tranzakciós adatokon (pl. számlatükör, szervezeti egység, jogcím törzsek módosítása);
- előző évi adatbázisok archiválása.
- Kiadás- és bevétel felosztás paraméterezése.
- Adatkarbantartások elvégzése (nem tartoznak ide a nagy tételszámot érintő adatmigrációk).
- Új kimutatások, listák paraméterezése.
b) Helpdesk felhasználószám alapján fizetendő Helpdesk konstrukció
|
(cikkszám: FORRAS212013, FORRAS212014)
|
|
A „Helpdesk felhasználószám alapján fizetendő Helpdesk konstrukció” 2 cikkszám a „Csoportos Helpdesk szolgáltatás” (cikkszáma Forras212013) és az „Adatbázis karbantartás – távoli eléréssel” (cikkszáma Forras212014) szolgáltatásait tartalmazó szolgáltatás
Csoportos Helpdesk szolgáltatás
(cikkszám: FORRAS212013)
A csoportos Helpdesk szolgáltatás rendelési mennyiségét a csatlakozó intézményeknek a WebHelpdesk rendszerben ténylegesen regisztrált felhasználóinak a száma határozza meg. (Csoportos Helpdesk szolgáltatás igénybe vétele esetén egy „csoportos Helpdesk felhasználó” több Forrás felhasználót fog össze, tehet a nevükben bejelentést.)
Az Ajánlattevő a minimum megrendelhető felhasználószámra szigorúbb feltételt nem írhat elő, mint az intézménynek az összes regisztrált Forrás felhasználó minimum 10%-a, de legalább 4 fő.
A szolgáltatás keretében megoldandó feladatok alapvetően a WebHelpdesk rendszerben rögzített konkrét bejelentések megválaszolása, illetve azok megoldása távoli szerver eléréssel.
Ellátandó feladatok:
- A Forrás rendszer valamennyi modulja folyamatos működésének támogatása, használatával kapcsolatos hibák, problémák, konzultációs igények megoldása, megválaszolása.
- Évzárás szakmai támogatása:
- pénzügyi analitika zárásának szakmai támogatása (kötváll korrekciók, kötváll zárások és kötváll átforgatás támogatása);
- folyószámla egyeztetések szakmai támogatása (vevő, szállító/szolgáltató, kötváll);
- pénzügyi analitika és főkönyvi könyvelés adatainak egyeztetésében, mérlegtételek alátámasztásában szakmai támogatás tételes, analitikus listákkal (vevő, szállító/szolgáltató); o kötelezettségvállalással terhelt előirányzat-maradvány alátámasztásában szakmai támogatás tételes listákkal;
- készlet analitika zárásának szakmai támogatása (mennyiségi zárás, értékbeni zárás, főkönyv – analitika egyezőségének vizsgálata);
- eszköz zárás szakmai támogatása (értékcsökkenés elszámolása, 0-ra íródott eszközök átsorolása, állományváltozások, átsorolások főkönyvi feladása, főkönyv – analitika egyezőségének vizsgálata);
- előirányzati és teljesítési, valamint mérlegszámlák zárásának szakmai támogatása;
- nyitás-zárás szakmai támogatása az egyéb szakmai modulokba;
- szakmai támogatás, igény szerinti analitikus listák paraméterezése beszámoló űrlapokhoz, kiegészítő melléklethez.
- Kiadás- és bevétel felosztás paraméterezése.
- Adatkarbantartások elvégzése (nem tartoznak ide a nagy tételszámot érintő adatmigrációk).
- Új kimutatások, listák paraméterezése.
Adatbázis karbantartás – távoli eléréssel
(cikkszám: FORRAS212014)
A szolgáltatás keretében megoldandó feladatok: a meglévő tárgyévi adatbázisok alapján az új év adatbázisainak létrehozása, beállítása, paraméterezése, központi kontírozási törzsrendszer rendelkezésre bocsátása.
Ellátandó feladatok:
• Központi kontírozási törzsrendszer kidolgozása:
A törzsrendszernek az Ajánlattevő témafelelős vezető konzulensei által és külső szakértők bevonásával kidolgozott paraméterezés alapján, együttesen kell biztosítaniuk a Forrás rendszer standard moduljainak hatékony és szabályszerű működését, a gazdasági események 4/2013-as kormányrendelet és 38/2013-as NGM rendelet szerinti kontírozását. A törzsrendszer mellé a szolgáltatás keretében Ajánlattevő konzulenseinek el kell végezniük a közös törzsrendszer alkalmazásához szükséges adatbázis struktúra kialakítását, amelynek eredményeképpen valamennyi törzsgazda program-funkciókkal letöltheti a saját maga által használni kívánt törzselemeket.
A szolgáltatás része kell, hogy legyen a központi törzsrendszer folyamatos éves karbantartása és publikálása.
- Archiválás, számlatükör és egyéb törzsváltozások átvezetése:
- tárgyév kialakításának megfelelően az új év adatbázisainak létrehozása, o tárgyév kialakításának megfelelően az új év adatbázisainak beállítása, paraméterezése;
- adatok áttöltése;
- jogszabályi vagy belső információs igény, szervezeti felépítés változásából adódó törzsmódosítások átvezetése a tárgyévi adatbázisból az új évi törzs és tranzakciós adatokon (pl. számlatükör, szervezeti egység, jogcím törzsek módosítása);
- előző évi adatbázisok archiválása; o új adatbázisok létrehozása,
- új adatbázisok beállítása, paraméterezése; o adatok áttöltése; o nyitás-zárás szakmai támogatása az egyéb szakmai modulokba.
- Évnyitás szakmai támogatása:
- a meglévő tárgyévi adatbázisok alapján az új költségvetési év iktatókönyveinek, pénzügyi kartonjainak, bizonylattömbjeinek, könyvelési időszakainak megnyitása;
- szakmai támogatás nyitó adatok generálásához.
Egyéb – opcionálisan igénybe vehető Helpdesk szolgáltatások
c) Workflow Helpdesk szolgáltatás
(cikkszám: FORRAS212015, FORRAS212016)
A workflow Helpdesk szolgáltatás rendelési mennyiségét a csatlakozó intézmények Forrás rendszerben regisztrált workflow felhasználóinak száma határozza meg. A szolgáltatás keretében kifejezetten a work-flow folyamatokhoz kapcsolódó Helpdesk rendszer szolgáltatása és üzemeltetése történjen meg. Ennek keretében a szakmai feladatok (programhasználat során felmerülő kérdések, funkcióhasználat, törzskarbantartás, jogosultságkezelés, hibabejelentés, valamint alkalmazástámogatás) elvégzése távoli eléréssel valósuljon meg.
Ellátandó feladatok:
- A workflow folyamatokhoz kapcsolódó programműködés támogatása, használatával kapcsolatos hibák, problémák, konzultációs igények megoldása, megválaszolása.
- Jogosultsági rendszer karbantartása
- Felhasználói azonosító letiltása
- Programfunkciók használatával kapcsolatos kérdések megválaszolása
- Törzskarbantartás elvégzése
- Lekérdezések készítése
d) Interfész Helpdesk szolgáltatás
(cikkszám: FORRAS212017)
Az interfész Helpdesk szolgáltatás mennyiségét a csatlakozó intézmények Forrás rendszerhez kapcsolódó, a support szolgáltatásban résztvevő interfészek száma határozza meg.A szolgáltatás a Forrás rendszerhez bevezetett interfészek üzemeltetésével kapcsolatosan felmerülő kérdések, problémák vizsgálatára, valamint az adatkapcsolat intézmény oldali működőképességének fenntartására terjedjen ki ügyfélbejelentések alapján, távoli eléréssel.
Ellátandó feladatok:
- Az interfész működésével kapcsolatos kérdések megválaszolása
- Az adatkapcsolati interfész ügyfél oldalhoz kapcsolódó hibadetektálás és hibajavítás, szükség szerinti csomagtesztelés, konfigurálás és újra küldés.
- Fejlesztéssel nem járó interfészhez kapcsolódó üzemeltetési feladatok:
- Adatkarbantartás o Paraméterkarbantartás
- Megváltozott üzemeltetési környezethez történő igazítás
- Évváltás támogatása, az ehhez szükséges paraméterezések elvégzése
Az általánydíjas szolgáltatásokhoz kapcsolódó SLA-k ide kattintva érhetők el.