Ügyfélkapu

Helpdesk szolgáltatások 

(cikkszám: FORRAS212010, FORRAS212011, FORRAS212012, FORRAS212013,

FORRAS212014, FORRAS212015, FORRAS212016, FORRAS212017) 

 

A Helpdesk szolgáltatás lehívása 

Ajánlattevőnek a Helpdesk szolgáltatások lehívását két különböző konstrukcióban (Forrás felhasználószám vagy Helpdesk felhasználószám alapján) kell biztosítania. A két konstrukciónak  vegyes alkalmazása nem megengedett. 

 

a) Egyéni Helpdesk szolgáltatás - Forrás felhasználószám alapján fizetendő Helpdesk konstrukció 

(cikkszám: FORRAS212010, FORRAS212011, FORRAS212012) 

 

Az egyéni Helpdesk szolgáltatás rendelési mennyiségét a csatlakozó intézmények Forrás rendszerben regisztrált felhasználóinak a száma határozza meg. 

 

A Helpdesk szolgáltatás keretében megoldandó szakmai feladatok: 

Távoli szervereléréssel támogatott szakmai feladatok az intézmények WebHelpdesken bejelentett igényei alapján: 

  • A Forrás rendszer valamennyi modulja folyamatos működésének támogatása, használatával kapcsolatos hibák, problémák, konzultációs igények megoldása, megválaszolása. 
  • Évzárás szakmai támogatása:
    • pénzügyi analitika zárásának szakmai támogatása (kötváll korrekciók, kötváll zárások és kötváll átforgatás támogatása);
    • folyószámla egyeztetések szakmai támogatása (vevő, szállító/szolgáltató, kötváll);
    • pénzügyi analitika és főkönyvi könyvelés adatainak egyeztetésében, mérlegtételek alátámasztásában szakmai támogatás tételes, analitikus listákkal (vevő, szállító/szolgáltató); o kötelezettségvállalással terhelt előirányzat-maradvány alátámasztásában szakmai támogatás tételes listákkal; 
    • készlet analitika zárásának szakmai támogatása (mennyiségi zárás, értékbeni zárás, főkönyv – analitika egyezőségének vizsgálata); 
    • eszköz zárás szakmai támogatása (értékcsökkenés elszámolása, 0-ra íródott eszközök átsorolása, állományváltozások, átsorolások főkönyvi feladása, főkönyv – analitika egyezőségének vizsgálata); 
    • előirányzati és teljesítési, valamint mérlegszámlák zárásának szakmai támogatása; 
    • nyitás-zárás szakmai támogatása az egyéb szakmai modulokba; 
    • szakmai támogatás, igény szerinti analitikus listák paraméterezése beszámoló űrlapokhoz, kiegészítő melléklethez.
  • Évnyitás szakmai támogatása:
    • az új költségvetési év iktatókönyveinek, pénzügyi kartonjainak, bizonylattömbjeinek, könyvelési időszakainak megnyitása;
    • szakmai támogatás nyitó adatok generálásához.
  • Archiválás, számlatükör és egyéb törzsváltozások átvezetése:
    • tárgyév kialakításának megfelelően az új év adatbázisainak létrehozása,
    • tárgyév kialakításának megfelelően az új év adatbázisainak beállítása, paraméterezése;
    • adatok áttöltése;
    • jogszabályi vagy belső információs igény, szervezeti felépítés változásából adódó törzsmódosítások átvezetése a tárgyévi adatbázisból az új évi törzs és tranzakciós adatokon (pl. számlatükör, szervezeti egység, jogcím törzsek módosítása);
    • előző évi adatbázisok archiválása.
  • Kiadás- és bevétel felosztás paraméterezése.
  • Adatkarbantartások elvégzése (nem tartoznak ide a nagy tételszámot érintő adatmigrációk).
  • Új kimutatások, listák paraméterezése.

 

b) Helpdesk felhasználószám alapján fizetendő Helpdesk konstrukció

(cikkszám: FORRAS212013, FORRAS212014)

 

 

A „Helpdesk felhasználószám alapján fizetendő Helpdesk konstrukció” 2 cikkszám a „Csoportos Helpdesk szolgáltatás” (cikkszáma Forras212013)  és az „Adatbázis karbantartás – távoli eléréssel” (cikkszáma Forras212014) szolgáltatásait tartalmazó szolgáltatás

 

Csoportos Helpdesk szolgáltatás

(cikkszám: FORRAS212013)

A csoportos Helpdesk szolgáltatás rendelési mennyiségét a csatlakozó intézményeknek a  WebHelpdesk rendszerben ténylegesen regisztrált felhasználóinak a száma határozza meg. (Csoportos Helpdesk szolgáltatás igénybe vétele esetén egy „csoportos Helpdesk felhasználó” több Forrás felhasználót fog össze, tehet a nevükben bejelentést.)

Az Ajánlattevő a minimum megrendelhető felhasználószámra szigorúbb feltételt nem írhat elő, mint az intézménynek az összes regisztrált Forrás felhasználó minimum 10%-a, de legalább 4 fő.

A szolgáltatás keretében megoldandó feladatok alapvetően a WebHelpdesk rendszerben rögzített konkrét bejelentések megválaszolása, illetve azok megoldása távoli szerver eléréssel. 

 

Ellátandó feladatok: 

  • A Forrás rendszer valamennyi modulja folyamatos működésének támogatása, használatával kapcsolatos hibák, problémák, konzultációs igények megoldása, megválaszolása.
  • Évzárás szakmai támogatása:
    • pénzügyi analitika zárásának szakmai támogatása (kötváll korrekciók, kötváll zárások és kötváll átforgatás támogatása);
    • folyószámla egyeztetések szakmai támogatása (vevő, szállító/szolgáltató, kötváll);
    • pénzügyi analitika és főkönyvi könyvelés adatainak egyeztetésében, mérlegtételek alátámasztásában szakmai támogatás tételes, analitikus listákkal (vevő, szállító/szolgáltató); o kötelezettségvállalással terhelt előirányzat-maradvány alátámasztásában szakmai támogatás tételes listákkal;
    • készlet analitika zárásának szakmai támogatása (mennyiségi zárás, értékbeni zárás, főkönyv – analitika egyezőségének vizsgálata);
    • eszköz zárás szakmai támogatása (értékcsökkenés elszámolása, 0-ra íródott eszközök átsorolása, állományváltozások, átsorolások főkönyvi feladása, főkönyv – analitika egyezőségének vizsgálata);
    • előirányzati és teljesítési, valamint mérlegszámlák    zárásának szakmai támogatása;
    • nyitás-zárás szakmai támogatása az egyéb szakmai modulokba;
    • szakmai támogatás, igény szerinti analitikus listák paraméterezése beszámoló űrlapokhoz, kiegészítő melléklethez.
  • Kiadás- és bevétel felosztás paraméterezése.
  • Adatkarbantartások elvégzése (nem tartoznak ide a nagy tételszámot érintő adatmigrációk).
  • Új kimutatások, listák paraméterezése.

 

Adatbázis karbantartás – távoli eléréssel

(cikkszám: FORRAS212014) 

A szolgáltatás keretében megoldandó feladatok: a meglévő tárgyévi adatbázisok alapján az új év adatbázisainak létrehozása, beállítása, paraméterezése, központi kontírozási törzsrendszer rendelkezésre bocsátása. 

 

Ellátandó feladatok: 

• Központi kontírozási törzsrendszer kidolgozása:

A törzsrendszernek az Ajánlattevő témafelelős vezető konzulensei által és külső szakértők bevonásával kidolgozott paraméterezés alapján, együttesen kell biztosítaniuk a Forrás rendszer standard moduljainak hatékony és szabályszerű működését, a gazdasági események 4/2013-as kormányrendelet és 38/2013-as NGM rendelet szerinti kontírozását. A törzsrendszer mellé a szolgáltatás keretében Ajánlattevő konzulenseinek el kell végezniük a közös törzsrendszer alkalmazásához szükséges adatbázis struktúra kialakítását, amelynek eredményeképpen valamennyi törzsgazda program-funkciókkal letöltheti a saját maga által használni kívánt törzselemeket.

A szolgáltatás része kell, hogy legyen a központi törzsrendszer folyamatos éves karbantartása és publikálása.

  • Archiválás, számlatükör és egyéb törzsváltozások átvezetése:
    • tárgyév kialakításának megfelelően az új év adatbázisainak létrehozása, o tárgyév kialakításának megfelelően az új év adatbázisainak beállítása, paraméterezése;
    • adatok áttöltése;
    • jogszabályi vagy belső információs igény, szervezeti felépítés változásából adódó törzsmódosítások átvezetése a tárgyévi adatbázisból az új évi törzs és tranzakciós adatokon (pl. számlatükör, szervezeti egység, jogcím törzsek módosítása);
    • előző évi adatbázisok archiválása; o új adatbázisok létrehozása,
    • új adatbázisok beállítása, paraméterezése; o adatok áttöltése; o nyitás-zárás szakmai támogatása az egyéb szakmai modulokba.
  • Évnyitás szakmai támogatása:
    • a meglévő tárgyévi adatbázisok alapján az új költségvetési év iktatókönyveinek, pénzügyi   kartonjainak,   bizonylattömbjeinek, könyvelési       időszakainak megnyitása;
    • szakmai támogatás nyitó adatok generálásához.

 

Egyéb – opcionálisan igénybe vehető Helpdesk szolgáltatások

 

c) Workflow Helpdesk szolgáltatás

(cikkszám: FORRAS212015, FORRAS212016)


A workflow Helpdesk szolgáltatás rendelési mennyiségét a csatlakozó intézmények Forrás rendszerben regisztrált workflow felhasználóinak száma határozza meg. A szolgáltatás keretében kifejezetten a work-flow folyamatokhoz kapcsolódó Helpdesk rendszer szolgáltatása és üzemeltetése történjen meg. Ennek keretében a szakmai feladatok (programhasználat során   felmerülő        kérdések,        funkcióhasználat,       törzskarbantartás, jogosultságkezelés, hibabejelentés, valamint alkalmazástámogatás) elvégzése távoli eléréssel valósuljon meg. 

Ellátandó feladatok: 

  • A workflow folyamatokhoz kapcsolódó programműködés támogatása, használatával kapcsolatos hibák, problémák, konzultációs igények megoldása, megválaszolása.
  • Jogosultsági rendszer karbantartása
  • Felhasználói azonosító letiltása
  • Programfunkciók használatával kapcsolatos kérdések megválaszolása
  • Törzskarbantartás elvégzése
  • Lekérdezések készítése

 

d) Interfész Helpdesk szolgáltatás

(cikkszám: FORRAS212017)


Az interfész Helpdesk szolgáltatás mennyiségét a csatlakozó intézmények Forrás rendszerhez kapcsolódó, a support szolgáltatásban résztvevő interfészek száma határozza meg.A szolgáltatás a Forrás rendszerhez bevezetett interfészek üzemeltetésével kapcsolatosan felmerülő kérdések, problémák vizsgálatára, valamint az adatkapcsolat intézmény oldali működőképességének fenntartására terjedjen ki ügyfélbejelentések alapján, távoli eléréssel.

 

Ellátandó feladatok:

  • Az interfész működésével kapcsolatos kérdések megválaszolása
  • Az adatkapcsolati interfész ügyfél oldalhoz kapcsolódó hibadetektálás és hibajavítás, szükség szerinti csomagtesztelés, konfigurálás és újra küldés.
  • Fejlesztéssel nem járó interfészhez kapcsolódó üzemeltetési feladatok:
    • Adatkarbantartás o Paraméterkarbantartás
    • Megváltozott üzemeltetési környezethez történő igazítás
    • Évváltás támogatása, az ehhez szükséges paraméterezések elvégzése

 

 

Az általánydíjas szolgáltatásokhoz kapcsolódó SLA-k ide kattintva érhetők el.