Ügyfélkapu



A Forrás ügyviteli rendszer kereskedelmi értékesítési rendszere a kereskedelmi tevékenységet hivatott támogatni. Egységes rendszerbe foglalja az értékesítést az árajánlat adásától a rendeléseken keresztül a kiszállítások számlázásáig.
Szorosan együttműködik a Forrás ügyviteli rendszer készlet-nyilvántartási moduljával, illetve pénzügyi számviteli alrendszer pénzügyi modul vevőszámla analitikájával.
Nagyfokú segítséget nyújt a különböző típusú árlisták kezelésében, rugalmas árképzési módokat lehetővé téve. Kezeli az ún. eseti kedvezményeket és a szerződéses kedvezményeket. Szerződéses kedvezmény adható többek között időszakra, partnerre, partnercsoportra, területi hovatartozásra, cikkre, cikkcsoportra, fizetési módra és ezek tetszőleges kombinációjára.
Nyilvántartja a partnerek cikk azonosítóit és EAN kódjait.
Automatizmusok segítségével biztosítja az árajánlatból rendelés, rendelésből illetve árajánlatból szállítólevél, szállítólevélből számla előállítást ismételt adatbevitel nélkül. Számla készítésekor a partner igénye szerint gyűjtőszámla is készíthető több szállítólevélről.
A Forrás ügyviteli rendszer készlet-nyilvántartási moduljára támaszkodva a rendelések alapján leköti, ill. rendelés nélküli szállítólevelek alapján lefoglalja a készleteket, kiszállításkor raktári mozgásbizonylatokat generál.
Az értékesítési szervezet számára folyamatos betekintést nyújt a készletnyilvántartásra, információt szolgáltatva a rendelt és lekötött mennyiségekről is.
A kereskedelmi értékesítési rendszer természetesen, mint a Forrás ügyviteli rendszer valamennyi modulja a bizonylatok kiállítását valamennyi devizanemben biztosítja.
Mindemellett maximálisan támogatja a számvitelre vonatkozó jogszabályok betartását, eleget tesz a szigorú számadású bizonylatok kezelésére vonatkozó követelményeknek.
A rendszer fő funkciói az árlisták és kedvezményrendszer, árajánlatok, rendelések karbantartása, túrák szervezése, szállítólevelek és számlák előállítása.

A rendszer felépítése

Árlisták és kedvezmények
Az ártípusonként az értékesítési árak nyilvántartása, érvényességi dátummal, az árképzés százalékával. A számlák generálásakor, árajánlatok, diszpozíciók készítésekor az értékesítés egységárai az árlisták alapján töltődnek fel, amennyiben az árlista meghatározott. Az árlistákat az ártípus és az érvényesség kezdete azonosítja, azaz egy ártípus alapján annyi árlista készíthető, ahány az érvényességi dátumok szerint szükséges. Kedvezmény típusok a következők lehetnek:

  • Akciós kedvezmények
  • Egy szállítólevél sorra adható eseti kedvezmények
  • Teljes szállítólevélre adható eseti kedvezmények
  • Szerződés szerinti kedvezmények
  • Forgalom szerinti kedvezmények

Árajánlatok
Vevői megkeresésre küldött árajánlati adatokat tart nyílván a rendszer. Felépítése hasonló a vevői megrendelésekhez, hogy az ajánlatok visszaküldése esetén könnyen lehessen módosítani, illetve abból automatikusan vevői megrendeléseket generálni.

Rendelések
Vevői megrendelések feldolgozása, rendelések visszaigazolása, megrendelt készletek lekötése, rendelésgenerálás árajánlatból, szállítólevelek csoportos generálását végzi rendelésekből.

Túrák
Az áru gazdaságos terítéséhez túra járművek, személyzet és túra útvonalak definiálását, túrák szervezését, túraösszesítők nyomtatását teszi lehetővé. Nyomon követi a keretszerződések és egyedi megrendelések teljesítését.

Szállítás
Diszpozíciók kiállítása, karbantartása, nyomtatása, diszpozíciók alapján számla és raktári mozgásbizonylatok generálása, számla, szállítólevél nyomtatás.

Gyűjtőszámla kezelés
Rendszeresen – akár naponta – vásárló vevők számára hetente, dekádonként gyűjtőszámla készítése az adott időszak szállítóleveleinek összerendelésével, ezek együttes kiszámlázása. Használható telephelyek által kiállított szállítólevelek központban történő csoportos kiszámlázására.